Scrisoare la scrisoarea atotcunoscatoarei

1235105_10202179881326589_1031801534_nIa, cititi ce spune Raluca Neagu. Va asigur ca merita.

Printre binefacerile internetului se numara si postibilitatea ca prostia sa circule nemarginita, neingradita. Una din formele sub care se infatiseaza ea este aceasta:

http://www.catchy.ro/femeia-care-nu-doreste-sa-fie-si-mama/67482

Domnisoara (presupun) cu pricina reuseste un lucru greu de implinit, ii recunosc acest merit: sa insulte atat femeile fara copii, cat si pe cele cu. De multa vreme n-am mai citit un text cu creionul in mana, dar nu pentru ca as considera util sa retin ceva, ci pentru ca nu reuseam sa deslusesc ce vrea sa zica autoarea. Duduita juristo-critico-editorialisto-numaistiucevreadumneaisafie slobozeste o betie de cuvinte evadate din dictionar si face un ghiveci psihologico-literar amestecand pareri si personalitati, ca-n referatele copiilor praduite de pe net.

Dragutza, daca as fi o femeie care a decis sa nu aiba copii, te-as agresa grav cu articolul asta dupa ceafa. Cum nu sunt, le las pe doamnele in cauza sa o faca. Pentru ca le insulti. La fel cum insulti inteligenta noastra cu insiruirea dumitale docta de personalitati fara copii, intre care te banuiesc ca te visezi si tu, peste ani. Mai pune frumusel manuta pe o carte – ca sa o citesti, nu sa mazgalesti panseuri pe cotorul ei. Asa ai sa afli – de exemplu- ca Frida Khalo NU A PUTUT avea urmasi. La fel si Katherine Hepburn. Poate cultura dumitale cinematografica merita sa o mentioneze si Marylin Monroe – care, daca ar fi avut copii, ar fi trait si astazi.  Prin asta mai comiti o insulta – fata de femeile care nu pot avea copii.Eu cred ca sunt, totusi, doua categorii distincte. Sa le amesteci intr-un talmes-balmes, doar ca-ti servesc mai bine la argumentatie, mi se pare cel putin indecent.

In pelteau pseudojurnalistica de justificare, domnisoara Vulpe considera oportun sa-l cufunde si pe Papa. Pasaje intregi ma lasa masca prin luxatiile logice cu care se prezinta. “Maternitatea ne face să vedem frumos prin perspectiva chipului angelic ori poate hâd al odraslei plămădite. Maternitatea răpeşte viziunea estetică a femeii care admira, până de curând, părul bălai şi buzele pline, căci al său copil este mai degrabă opusul a tot ceea ce a găsit seducător. “  Haaaaaa??????

Eu n-o sa apar nici maternitatea, nici ne-experimentarea ei. Pot doar sa re-amintesc faptul ca noi, mamele, am fost in aceesi barca cu cele care nu au copii. Am trait aceleasi spaime, griji, cosmaruri, indoieli. Apoi am ales diferit, fara a justifica ceva cuiva. De ce majoritatea femeilor fara copii simt nevoia justificarii? Cine le cere socoteala are probleme grave, deci nu merita sa pierzi timpul. In rest, pot trai linistie si implinite, cum incercam sa o facem si noi.

As fi apaudat, cu repetate reverente un articol scris onest, din inima, care sa sune cam asa: “nu vreau sa fiu mama pentru ca imi place viata mea asa cum e, detest noptile nedormite, caca de copil pute – chiar daca e al tau, imi place timpul meu pentru mine, am eu nevoie de dragoste si protectie, nu cred ca am resurse sa le pot oferi altcuiva etc ” ma rog, ati inteles ideea. Consideratiunile astea generale despre maternitate , in schimb, ma ingretoseaza.

A, si inca ceva: sunt mult prea ticaloasa, egoista, lasa si fricoasa si n-am destula pietate pentru a scrie despre femeile care nu pot avea copii. Despre chinurile la care se supun benevol pentru a obtine ceea ce noua, mamelor, natura ne-a oferit cu generozitate. Nu am destula delicatete si destul talent sa scriu despre durerea lor si cum  supravietuiesc suferintei, zi de zi. Nu indraznesc sa le privesc decat cu admiratie si sa ma intreb cat curaj as avea eu sa trec prin asta. Recunosc, n-as prea avea… Din fericire (sper) pentru domnisoara cu pricina, starea de ne-maternitate sa-i spunem , e temporara. O poate schimba cand si daca va vrea. Cand o sa creasca dumneaei mai mare, ii recomand o confruntare cu femeile despre care tocmai am indraznit sa pomenesc. Abia atunci astept un articol al dansei ca lumea.

One Comment to “Scrisoare la scrisoarea atotcunoscatoarei”

  1. Sa comentez? Nu merita … Inca o idioata care face umbra pamantului … Dar poate ca, daca s-a decis sa nu aiba urmasi, e benefic pentru omenire.
    PS Am mai ascultat-o eu odata pe una, cica un fel de critic literar, care zicea ca femeile ar trebui sa procreeze aproape de … menopauza 😦 😦 😦

Comenteaza acum cat nu's atent

