Să învețe copiii cine a fost Mihai Eminescu! (pana si titlul e genial)

Snapshot_2013-12-30_204711Născut la Humuleşti în 1877, Mihai (sau Nică, aşa cum îl alinta mătuşa sa Polly) era un năzdrăvan fără pereche. Plecat în lume alături de câinele său Tambour, a fost una dintre figurile marcante ale Revoluţiei Franceze, literaţii vremii poreclindu-l Gavroche, datorită faptelor sale de vitejie, alături de ceilalţi doi muşchetari.

Întors în ţară, s-a apucat de scris, devenind cunoscut şi apreciat după ce, în operele sale, a caricaturizat societatea bucureşteană de la începutul secolului 20, în piese precum „O noapte furtunoasă” sau „Dincolo de noapte e zi, soarele va răsări, pentru noi doi”

Mihai nu a zăbovit prea mult acasă, oferindu-se voluntar în Primul Război Mondial (1914-dată necunoscută), unde a luptat alături de alţi mari patrioţi, dintre care îi amintim pe fraţii Roata: Moş Ion şi Morii Se-nvîrteşte Ţac , Ţac, Ţac…. (Restul articolului il gasiti aici. Meritaaaaaa)

6 Comments to “Să învețe copiii cine a fost Mihai Eminescu! (pana si titlul e genial)”

  1. genial.parca ar fi din ‘perlele’ de bacalaureat.

  2. Eu cred ca am o criza de vertij! De ce oare? Va spun: am doi copii, destul de marisori, ambii in ani de examene importante. Nu ar fi exclus ca si ei sa gandeasca macar 10% asa. Ar putea mai degraba sa spuna cate ore au facut intr-o saptamana la scoala- Bucuresti, sectorul1- decat cate n-au facut, pentru ca astea-s mult mai multe. De citit…nu-si dezmint generatia oricat as incerca eu sa fiu mai severa. Daca as rade si eu, acum cu voi, as rade-plange! Totusi, sper sa ma insel si macar ai mei sa nu ingroase randurile celor care scriu si gandesc asa! Doamne-ajuta! 🙂

  3. Ooo! Doamne fereste! Nici nu m-am gandit la asta, d-le “Frozenideas”! Scuze daca s-a inteles asa! Chiar asa l-am si luat, ca pe un pamflet. Clar! Dar, pentru ca titlul era “Să învețe copiii cine a fost Mihai Eminescu! ” am vrut sa spun ca, s-ar putea ca acesti copii sa creada cu seninatate lucrurile alea, sa fie convinsi ca asa este, fara sa vada nicio urma de pamflet si sa gandeasca ” ce dracu gasesc astia de ras in articolul asta?” Nu stiu daca m-am facut inteleasa acum, dar sub nicio forma nu m-am gandit macar la lipsa de pregatire a autorului textului, ba dimpotriva! Sanatate, va doresc!

  4. Am recitit textul meu si intr-adevar, se poate intelege ca atunci cand am zis: “sper sa ma insel si macar ai mei sa nu ingroase randurile celor care scriu si gandesc asa!” as fi facut referire la autorul articolului, dar sub nicio forma nu asta am vrut sa spun ci in ideea ca sunt elevi care scriu tot felul de perle pe la examene pentru ca asa stiu sau asa le vine in momentul ala, macar ai mei sa nu se numere printre ei. Scuze si autorului daca a inteles si el gresit!

Comenteaza acum cat nu's atent

