Bloggeri, un juriu format din bloggeri… Premiul Augustin Fratila

Am cautat si eu interviul luat Alinei Nedelea, dar nu l’am gasit. Asa ca mi l’am imaginat. Nu a fost suficient. L’am gasit dupa aia, da’ mi’a parut rau, mai bine nu’l gaseam. Cica juriu format din bloggeri… Mari intrebari, lesinata imaginatie… De mare angajament. Niste bloggeri functionand pe principii pur subiective dupa cum bine se stie, au luat interviu unor oameni care scriu cum ei nici nu viseaza c’ar putea sa scrie vreodata.

Premiul Augustin Fratila. Editia a doua. O mana de scriitori de perspectiva au fost bagati in seama de bloggeri. De BLOGGERI? Bloggerii astia s’or constituit intr’un juriu si’au stabilit (sau trebuie sa stabileasca) cine castiga… E si’un premiu. 10.000 de euro. Asta ar fi vestea buna. Bine ca au bani de dat, macar asa sa le fie recompensata munca acelor scriitori. “Cum vi se pare aceasta formula de jurizare mixta, critici literari recunoscuti, in prima parte, bloggeri (nu numai literari), in cea de-a doua parte? Ofera aceasta formula suficienta legitimitate premiului?”

Va zic eu, NU! Daca lasati pe mana bloggerilor, nu. Care bloggeri? E adevarat ca nici nu prea am avut rabdare sa citesc gluma aia de articol. Poate scria ceva pe acolo, e scris undeva? Nume? Despre ce bloggeri vorbim? D’aia “nu numai literari”. Se poate sti?  E secret?

Nedeleo, sper sa castigi. Nu stiu daca esti mai talentata decat concurentii tai, da’ esti mai frumoasa si ti’am citit si cartea. Partea in care iti curgea sange din cur e realista grav. Dramatica asa…

5 Comments to “Bloggeri, un juriu format din bloggeri… Premiul Augustin Fratila”

  1. Eu as fi ales un juriu format din 10 critici literari pentru a desemna marele premiu si un alt juriu din 10 bloggeri care scriu numai recenzii de carti (nu si despre cosmetice, ce am mai gatit, ce mai face plodul) pentru a alege premiul de popularitate. Fiind vorba despre un premiu literar, mi se pare aiurea sa decida niste diletanti pe post de membrii ai juriului intr-un concurs de literatura.

    Cartea Alinei Nedelea nu are legatura cu literatura si nivelul acestui concurs. Pe ce criterii a ajuns in finala? Au fost date la o parte carti mult mai bune (ex. Toate bufnitele de Florian Filip) decat cartea ei, ca sa i se faca loc printre laureati.

  2. Daniela Zeca Buzura, scriitoarea unuia dintre cele cinci romane intrate în competiție, „Omar cel Orb”, este poate singura care ar merita un astfel de premiu.
    Nedelea a scris un roman care este ușor comparabil cu „Jurnalul erotic al unei adolescente de 16 ani”. Cu altceva decât cu sexualitate nu se mai poate păși pe scenă?

Comenteaza acum cat nu's atent

