Roger Waters. Un ciocan in care suntem dati la fiecare concert.

thHey you,
Out there in the cold,
Getting lonely, getting old,
Can you feel me?

L‘ati simtit? Voi, toti cei din spatele gardului care va tinea departe de idolul vostru. Ati imbatranit ofticandu’va ca nu ati putut sa’l vedeti live? Cum v’ati simtit uitandu’va la cei de langa voi, cei care la randul lor nu si’au permis cateva sute de lei? Neputiinciosi? Simteati ciocane spargand ziduri? Ati fi vrut sa fiti unu? Sa fiti un ciocan care sa darame zidul dintre voi si bucuria de’a vedea o vedeta care canta despre distrugerea unui zid dintre omul de rand si cel care nu stie cine e John Lenon? Care si’a permis sa’l vada pe Roger Waters?

Tu, cel care stii ca Roger Waters inseamna Pink Floyd, cum te’ai simtit dincolo de zid? Ai fi vrut ca ciocanele alea mari din videoclipul “Another Brick In The Wall” sa vina sa farame gardul care nu te lasa sa canti impreuna cu idolul tau?

Nu te’ai simtit inselat ca artistul tau preferat a preferat sa sparga niste ziduri ipotetice cand putea sa darame portile? Sa te lase sa intri macar in ultimul sfert de ora? Macar in ultimile 5 minute? N’ar fi fost minunat? Ar fi fost, asa e. ALA AR FI FOST UN ZID DARAMAT!

Tu insa esti un om tolerant, stii ca totul e o afacere. De ce’ar sparge un hodorog, cu mult prea putin par pe cap, lacatul portilor? De ce te’ar fi lasat pe tine sa intri? Pe roakerul de rand? De ce sa se amestece un pletos slinos care stie toate versurile din “The Wall” printre parfumatii care pozau niste efecte senzationale cu ultra telefoanele lor de ultra fite?

The wall was too high as you can see…

De ce sa nu cantam despre depasirea conditiei umane? Ce ne costa? La 500 de lei biletul ne permitem. Ah, cel care plangea pe la porti ca nu poate intra??? La munca, sa’si permita data viitoare!

Unele ziduri sunt pur si simplu prea inalte.

Nu a contat cand a venit Mickael Jackson. A fost fabulos. A fost fabulos cand a venit Depeche Mode sau Ramstein, Sting sau Bon Jovi. E fabulos mereu. Ma, ati observat? Mereu e fabulos cand vine cineva. Daca Freddie Mercury se ridica din groapa si canta, e fabulos. Daca jumatate din ascultatorii unui concert sunt in afara portilor, nu mai e. Nu mai e fabulos. Intelegeti? Daca snobul isi permite sa fie intr’un spatiu in care nu are ce cauta, nu mai e fabulos.

Nu contest valoarea artistului care a concertat aseara. Normal ca nu avea cum sa dea drumul oamenilor sa intre sa’l vada. Nu sunt absurd. N’ar fi fost insa frumos? Cum ar fi fost ca banul sa nu primeze? Canti despre cutume si ziduri daramate? Ce’ar fi sa fii primul care il darama?

Eu, cel care am stat sub garduri sa cant in acelasi timp cu tine, te vad la tv cu Zgonea… Laudabila initiativa de’a sta cateva minute cu eroii diverselor teatre de razboi din lume. Nu omite insa un aspect: nu i’a trimis nimeni acolo. Nimeni in afara de banul care cimenteaza un zid atat de puternic incat nici macar tu nu’l poti darama. Nu cu un ciocan de mucava ca al tau. Un ciocan care darama doar ziduri teoretice, un ciocan impotent.

Roger Waters, nu m’ai convins! Da, esti un artist desavarsit, esti insa si un afacerist. Genul de educatie pe care domnia ta il promoveaza, nu lasa loc pragmatismului.

PAREREA MEA.

PS: Nu va mai cacati pe voi. 90% dintre cei prezenti la concert nu stiu cate albume au avut cei de la Pink Floyd. Mai mult, sunt gata sa’mi pariez viata ca mancati cacat cand spuneti ca v’au placut mai mult de 4-5 melodii.  Roger Waters spune ca’i adora pe cei de la The Beatles. Imi pariez si aici viata ca 98% din cei prezenti acolo nu stiu decat “Imagine” sau “Yellow Submarine”.

PPS: ‘Imagine’ e cantata de John Lenon. Nu de Beatles. Vacari snobi ce sunteti. Cine e Ringo Starr? Facem pariu ca habar n’aveti?

Advertisements

17 Comments to “Roger Waters. Un ciocan in care suntem dati la fiecare concert.”

  1. Ai fost acolo, aseară? Da sau ba?

    • NU. NU am vrut sa fiu acolo

      • atunci nu stii cum a fost. da, sunt multi cei care merg la concerte fara sa cunoasca. da, biletul a fost prea scump pentru adevaratii fani de pe vremuri.
        dar trecand peste ce simte/nu simte cineva venind la un astfel de spectacol, sa zicem ca asta e o treaba subiectiva, a fost un lucru bine facut, cu profesionalism. ceea ce e bine. iar populatia venita acolo, a fost faina. altceva decat vezi in mod obisuit.
        deci, cand tragi linie, e un plus. contra cost, dar tot plus ramane.

  2. eu simt că este ceva adevăr în cele spuse. cumva, ne tot dăm cu pumnul în piept că spargem ziduri, trecem dincolo de limite, dar cred că e multă superficialitate, că mai mult ne prefacem. Oricât de incontestabilă ar calitatea muzicii sau a show-ului sau a tot ceea ce face un artist, tot rămâi cu un gust amar conștient fiind de faptul că în spate e mai mult afacere și dorința de câștig decât orice altceva… și na, io-s dintre ăia snobi care nu prea știu multe de Roger Waters… în același timp, știu cât de mult trăiesc un concert al unei trupe – sau artist – care-mi place și cât de mult contează pentru un adevărat fan. și pentru fanii reali, chiar cred că e umilitor ca accesul să fie atât de dificil, constrâns de posibilitățile materiale…

  3. Ringa Star a fost tobar si pealocuri si vocal in legendara trupa The Beatles !

  4. era un show care poate trebuia vazut… dar cine a vrut sa asculte cu adevarat muzica a ramas acasa… se pierdea oricum in marea de photaci…cineva spunea pe facebook ca se va vorbi peste decenii de acest show… eu pariez ca peste o luna vin alde Depche si il fac pe bosorog uitat… si tot asa…
    PS : corecta observatia cu pretul piperat al biletelor – altfel Waters e un anticapitalist convins… hi hi

  5. Cineva a intrebat mai sus daca ai fost acolo. Ai raspuns ca nu . Si ca nu ai vrut sa fii acolo. Atunci parerea ta este putin cam lipsita de argumente.
    Ai idee cit costa un bilet la concertele din alta tara ? minim 160 de euro. Calculeaza tu diferenta.Biletele nu au fost mult mai scumpe ca la alti artisti.
    Ai idee cita logistica este necesara pentru organizarea unui astfel de show si ce costuri implica?
    Ai idee cam ce ar fi insemnat ca la un moment dat sa fie intrare libera si sa se mai imbulzeasca inca vreo citeva mii de oameni peste cei care deja erau unul linga altul?
    Am senzatia ca nu cunosti prea mult din istoria trupei.
    Nu stii cit au cintat ei pe degeaba ori pe nimica ani buni , fara sa ii intereseze cistigurile materiale , decit doar pentru as putea permite tehnologia necesara pentru a isi imbunatati creatiile , pentru a crea ceva diferit si a duce o viata cit de cit decenta. Iti recomand sa citesti cartea lui Mason – Inside out ca sa iti schimbi putin modul in care tratezi problema.
    Nu ma erijez in avocatul lui Waters , insa a cere sa cinte pe gratis , eu consider ca e o lipsa de respect fata de artistul in sine. Nu crezi ca munca oricarui artist ar trebui platita?
    De ce el ar cinta pe gratis si altii nu? De ce nu si Metalica , Iron Maiden etc ce au si ei mesaje sociale sub o forma sau alta?
    Ar mai fi multe de spus.
    Toate cele bune.

    • Nici vorba de cantat gratis. Ar fi o pretentie absurda. Ipotetic vorbeam despre altfel de ziduri. Fireste ca artistul trebuie sa traiasca, fireste ca’mi imaginez cat de costisitoare e logistica unui astfel de show.

  6. Ma bucur ca ai facut specificatiile astea. Acum se intelege mai clar ceea ce ai vrut sa transmiti.
    Cred ca ai putea dezvolta mai mult ideea ” zidurilor ipotetice ” specifice Romaniei.

  7. pe langa cele spuse de Constantin ar mai fi de adaugat inca vreo 300 de mii de itemi plus ca ar trebui separata partea care tine de managementul lui Waters si partea care tine de organizatorii romani – de kkt ca de obicei. Toate astea costa bani…iar povestea cu deschiderea portilor macar in ultima jumatate de ora putea fi periculoasa…nu cred ca-si asuma nimeni astfel de riscuri….pentru ca si evacuarea a fost destul de ”incomoda” din gazonul B – fata de 7 minute cat a durat la Budapesta de ex.. Cat despre cei care nu si-au permis….am o intrebare: cam de cand se stia de concertul asta? cel mai ieftin bilet parca costa 135 ron? nu se puteau strange intr-un an? e ca si discutia cu cartile: dom’le sunt scumpe da’ noi bem 10 beri pe seara… ma cam scuzati, da’ nu tine argumentul! cat despre zidurile alea ipotetice da, acolo putem discuta…

  8. Din share in share pe internet am dat peste asta http://tudorchirila.blogspot.ro/2013/08/rogerwatersbucurestithewallimpresiichirila.html . Nu ma apuc sa comentez, nu-mi place Chirila (sorry daca cuiva nu-i pica bine) asa ca prefer sa ma abtin, dar bineinteles ca m-a dus gandul imediat la postarea ta. Cu care de altfel sunt in foarte mare parte de acord, ca de obicei, pana la nivel de virgule si puncte. N-am vazut spectacolul, desi e in fiecare an pe afis aici. Si nu, nu e excesiv de scump. Biletele pleaca de la 70CAD. Nume grele din muzica aleg sa nu-si vanda biletele la preturi de neatins – in jur de 100CAD pentru un concert Sting, Peter Gabriel, U2, DM, Prince, Buddy Guy, BB King, you name it, mi se pare o suma rezonabila mai ales in conditiile in care unele dintre concerte au o logistica cu adevarat impresionanta (vezi 360 al celor de la U2…). E drept ca nu este cazul Madonnei sau al Barbrei Streissand, la ale caror concerte biletele plecau de pe la 300CAD ca sa ajunga pana spre 600. Insa discutia despre pretul biletelor (lunga si delicata, de altfel) duce deja catre alte sfere ale realitatii romanesti si/sau de aiurea, reusind insa printre altele si sa extinda si sa sublinieze prezenta zidului ala de numa… Si stii ceva? Cel mai trist mi se pare ca oamenii (noi toti, in linii mari) s-au obisnuit cu zidul (zidurile? de tot felul?) si sunt foarte dispusi sa-l lase bine merci la locul lui.
    PS: Daca Freddie Mercury s-ar ridica din groapa si ar canta din nou da, ar fi fabulos! 🙂

    • Stiu c’ar fi. Nu degeaba l’am pomenit. Depeche Mode, am fost pentru ca sunt fan pana in maduva oaselor. Sting.. Am fost pentru Mike and the Mechanics…
      Ideea e ca te duci unde te simti in spatiul tau sau de dragul unui artist. La “Dineu cu Prosti” am fost de dragul maestrului Malaele si tot asa.
      Cu virgula si punct nu stiu atat de bine, ma incalzesc insa la gandul ca sunt altii mult mai obligati sa le foloseasca. O fac insa mai prost decat mine.

      • “Te duci unde te simti in spatiul tau sau de dragul unui artist” – da, asta e ideea! Nu stiu insa cat de general valabila e in Ro, unde majoritatea (da impresia ca) traieste la nivel demonstrativ, fara complicatii interioare, iar minoritatea … well… minoritatea duce un fel de lupta surda in underground, ca e oricum sufocata de majoritate (deci de minoritatile constituente, indiferent ca ele se bazeaza pe criterii de culoare, de nivel financiar, de ce-o fi). Daca stau sa ma gandesc iaca unul din zidurile alea, actually – cel ridicat de lipsa comunicarii, avand ca fundatie temerea de exprimare, intr-un anumit context social, a unei minoritati. Traiasca Roger Waters! :))

  9. a fi sau a nu fi… prezent la un concert. fani ne-fani, egal… ce e mai fain? sa asculti o melodie care-ti place acasa cand tehnologia in ziua de azi iti reda o calitate a sunetului de…de parca nu te-ai mai satura, sau ai adormi la nevoie pe anumite melodii de parca mama iti canta cantecele ce ti le canta cand ai fost vedeta bebelas… sau sa dai o gramada de bani pt un concert unde vrei nu vrei trebuie sa asculti si melodii care nu te gadila pe timpan atat de placut, sa mai induri si inghesuiala sau nelinistea altora din jurul tau, sa te mai trezesti in ultimul rand si sa faci intindere de gat orientandu-te dupa vreun monitor ca floarea-soarelui dupa soare (intrebare-care floarea-soarelui in exemplul nostru, un mos cu riduri nascut in 43 la care nu ai ce mai vedea decat cum se misca extrem de foarte incet dintr-o parte in alta a scenei, sincera sa fiu ma cam indoiesc ca mai poate si performanta asta) si sa nu mai spun – eveniment trait – sa stai langa cineva ce pute a transpiratie si alte mirosuri de iti taie nasu, eveniment ce include si stres “cum dracu isi permite asta un bilet de zeci de mii de euro la un concert si nu isi permite un sapun si macar o sticla de un litru de apa”… da, sunt anti-concerte!
    revenind la respectivul cum l-o chema, eu ascult melodii nu aud presonulitati sau personalitati facand vocalize, si da, recunosc ca nu am cultura generala cu privire la acest gen muzical si nici nu ma nu vreau sa asimilez informatii… asta nu inseamna ca nu pot sa apreciez calitatea unei melodii (versuri, ritm si tot tacamu)
    prima data cand am auzit melodia de care vb am auzit-o pe site-u la cineva. m-a miscat, de ce, nu stiu… m-am gandit ca e ceva de genu… ca se depaseste o greutate, se sparge tacerea, se asuma un risc, apoi m-am gandit ca ce fain ar fi sa imi dedice mie cineva acea melodie… melodia cred ca a fost postata ca un prim semn de infruntare a unei realitati, mi-am zis ca ceva nu merge bine la cel ce a postat… in fine… deci melodiile trebuiesc cantarite dupa mesaj nu dupa figurine pe scene
    intrebari? de ce trebuie sa fie atat de important un concert? de ce se pierde mesajul unui cantec pe banii dati pe bilet? de ce intimitatea si placerea de a savura o melodie cu persoana iubita, sau persoana careia vrei sa ii trasnsmiti un mesaj, de ce acest moment vrei sa il imparti cu n-shpe mii de alti fani? (sa raspund tot eu? n-as vrea sa jicnesc pe nimeni)
    apropo! daca cineva vrea sa imi dedice o melodie faina, placuta, care mi se potriveste n-are decat. eu sunt lala si eu sunt extrem de periculos de importanta pt toata lumea, n-am grad de comparatie cu Roger Waters si altii, pt alte melodii am si alte butoane la playlist, nu numai butonul play

Comenteaza acum cat nu's atent

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: