Uratilor

Snapshot_2013-07-16_205755M’am tot gandit daca sa scriu despre copilul bolnav de sindromul Down, cel care a luat bacul. In mintea mea sunt multe si’s a dracu de amestecate. Pe de’o parte mi’e greu sa cred ca a reusit pe bune asta, imi e greu pentru ca am interactionat cu astfel de oameni. Stiu in oarecare masura care e capacitatea lor intelectuala. Imi e greu pur si simplu. Sa ma ierte Dumnezeu pentru faptul ca nu sunt foarte convins. Pe de alta parte tin cont de alt aspect. El a vrut sa faca asta. Desi din ce se spune, numa usor nu i’a fost la scoala, el a vrut s’o faca…

” Il vedeam rugandu’se”

“Iar ajung acolo, iar or sa ma bata”

Cat de cruzi putem fi uneori? De ce cel frumos nu’l poate accepta pe cel urat ca fiind egalul lui? De ce un grasut e marginalizat la scoala? Avem o teama viscerala ciudata, ne e frica sa dam mana cu un om care sufera de’o boala pe care nu o intelegem. De ce? Daca vedem un nebun pe strada suntem tentati sa credem ca urmeaza sa ne stranga de gat. Oameni imobilizati in scaune cu rotile sau “uitati” prin spitale sunt izolati de restul lumii.

Ce pretentii sa ai la copii in conditiile in care parintii au un comportament dezaxat? Daca tu ca parinte nu’ti lasi copilul sa interactioneze cu un alt copil doar pentru ca sufera de’o boala, cum poti avea pretentia ca acest copil sa creasca frumos? De ce esti mirat cand chemat la scoala fiind, afli ca fii’tu a batut un alt copil doar pentru ca e gras, pentru ca nu are o mana sau pentru ca e paros? Te arati ca fiind foarte mirat de astfel de reactii, nu? Oare unde a invatat ca cine nu e chipes sau intreg nu merita atentia?

Spartanilor. Daca un copil e mai slab sau se naste cu o deficienta trebuie omorat? De unde superioritatea asta? Da, am vazut cu ochii mei cum o mamica vorbea foaaarte superior unei alte mamici care avea un copil imobilizat intr’un scaun cu rotile.

Baiatul meu e asa, e pe dincolo… Cealalta mama asculta si zambea. Tot repeta ca’i bine, ca sa fie el sanatos, ca sa fie… Cum sa fie? Sa se dezvolte si sa devina un alt iritat ca trebuie sa intretina un handicapat? Sa intretina un alt inutil?

Vreti eroi? Nu va mai uitati la filme proaste. Sunt multi eroi langa voi. Va dau eu cateva exemple daca aveti o problema in a’i localiza. Vedeti prin pozele prietenului meu Tepes cum arata o mama care are grija de copilul ei, vedeti prin pozele Cameliei cum e sa fii mama de copil cu sindromul Down si lista poate continua.

Aia sunt eroi, aia sunt oameni puternici. Vreti exemplu de oameni cu suflet mare? Luati de exemplu profesorii care l’au examinat pe tanarul care a luat bacul. Si’au riscat cel mai probabil painea pentru a face o bucurie unui astfel de copil. Oameni care si’au depasit conditia.

Bine, generalizez. Iar o sa’mi zica lumea ca’i bag pe toti in aceeasi oala. Fie, imi asum asta. Si asta.

Concluzia? Ramanem o natie de curve

7 Comments to “Uratilor”

  1. Iar tu un om cu suflet mare Liviu care le spune pe nume; asa este cum spui tu! Nu stiu decat sa judece. Ideea ce a accepta este e o utopie. Si astfel pierde atat de mult……..

  2. bai Lostule……mai facut sa plang >:D< Om cu suflet mare!

  3. M-ai uns la suflet cu acest articol…Oamenii sunt extrem de iritati cand apare un om cu dizabilitati.Nu au voie in parc, nu au voie la magazin, nu au voie la spectacol, nu au voie la club, nu au voie la meci, nu au voie la biserica, nimic.Sa stea acasa si sa nu-i deranjeze pe perfectii oameni minunati si piosi ce merg la biserica si sunt atat de crediniosi si empatici incat nu accepta ca cineva este diferit, nu inferior cum cred ei…La naiba! Am avut cateva experiente triste in timpul celor 14 ani de munca cu copiii cu dizabilitati dar si experinete ce mi-au umplut sufletul de bucurie..Au fost mai multe experiente pozitive, Doamne ajuta.Totusi, experientele in care copiii cu nevoi speciale au fost jigniti in fata mea au lasat urme adanci.Stati linistit ca nu am stat ca o vaca, am avut o reactie, doua, trei, le-am zis ce aveam de zis unora mai ortodox altora mai putin dar am avut satisfactia aceea imensa cand am privit in ochii lor si le-am auzit glascioarele ce sosoteau “wauuuu, ce tare e Codru”, nu lasa pe nimeni sa ne supere”:) Nu eu sunt tare, mai..Voi sunteti cei mai tari, ne dati niste lectii foarte dure si importante.Eu sper ca le-am invatat.

  4. Sunt lucruri pe care nu le putem schimba, sunt oameni pe care ar fi fost mai bine să nu îi fi intâlnit şi există clipe în viaţă cand ne-am fi dorit să nu ne fi născut .

Comenteaza acum cat nu's atent

