Oana Reveica ( intelegi tu ceva )

Arta. Arta este acel detaliu cu care in viata interactionam as indrazni sa spun cel mai mult, in fine. Frectii, intre timp am realizat ca unii pot ridica stupidul la rang de arta dar nu despre asta vorbim, totusi… E si asta o manifestare nu? Daca nu te raliezi turmei de lingai cataloghezi discutia contradictorie ca fiind mediocra si’atat, da? Daca cerem o parere pai fie, parerea aia ar fi bine sa fie o parere care’mi place mie, in asentimentul meu, discutabila cu cei care’mi impartasesc convingerile. Oana Reveica, jur ca m’am apucat sa’ti scriu eseul pe care l’ai dorit, cel cerut in urma unei afirmatii mediocre ca sa zic asa. Din pacate am o nenorocita de musca in camera si’ti jur, imi distrage atentia. Capacitatea mea intelectuala, absolut incompatibila cu marea masa de fani (care de care mai artist si mai inspirat) nu’mi permite o manifestare intelectuala decenta, nu una pretabila perceptiei si capacitatii tale de’a procesa tot felul de cacaturi( am voie sa zic cacat la mine pe blog da?). Pe scurt, ai intrebat azi cum si’anume am defini intr’un cuvant ARTA. Ti’am zis in prima faza “frustrare”, era singurul cuvant de tot cacatu  mai nasol dintr’un maldar de cuvinte absolut candide, angelice, inaltatoare sau alte forme de cuvinte la fel de balegoase si stupide ca si faptul c’ai catalogat un dejt in cur ca fiind un motiv deosebit de intemeiat pentru un unfriend. Bref, esti ceea ce alegi sa fii. Ca o mica paranteza daca’mi permiti, sa scriu un eseu doar pentru ca tu nu vrei sa cataloghezi o afirmatie ca fiind mediocra n’am chef si sincer, nu merita efortul, insa, am sa’ti exemplific totusi ceva. Imediat dupa asta, tu sau cine’o avea rabdare o sa concluzioneze. Repet, daca o sa merite efortul. Am spus ca asociez cuvantul ARTA cu Frustrarea. De ce’am spus asta? Tu, o artista de altfel cu siguranta ai cunostinta de trauma prin care inca din timpul vietii MARII ARTISTI bai doamna au trecut. Brancusi dupa cum bine vezi inca nu si’a gasit linistea, nici cand traia nu era linistit, stii da? Artisto, Luchian, marele pictor, prin ce’a trecut el stii da? Sigur ca stii, doar faci sondaje. Sa’ti spun de Picasso? De Beethoven? De marea frustrare avuta de Mozart? Greu? Hai mai usor, Elvis? Michael? Cand am spus ca Arta absoluta poate fi generata de trauma sau  frustrare ti s’a parut mediocra afirmatia doar pentru ca nu am eructat ca altii cacaturi  cuvinte gen vise, imaginatie sau alte martalogeli din astea?  De Prus sa’ti spun? De Hemingway? Oare cine mai era doamna? A, un mic detaliu numit Eminescu a avut niste mici problemute daca nu ma’nsel eu, nu? Parca asa. Dau un raspuns decent printre 50 de balegi si’s mediocru? Ma scuzi, fie nu cunosti termenul fie n’ai inteles ca nu toate pitipoancele pot genera pretentii intelectuale. Si da, cu riscul de’a ma repeta iti spun: Din mari traume si frustrari transpuse intr’un fel sau altul de oameni tristi pe’o panza, o bucata de piatra, o hartie sau alte forme de arta doamna, au iesit lucruri irepetabile. De la asta pana la imitatia slaba la care te’ai pretat… Ma scuzi, e ceva cale.

Ps. Sarumana, inca ramai o frumoasa. Uneori e suficient

2 Comments to “Oana Reveica ( intelegi tu ceva )”

  1. Toti marii artisti, indiferent de domeniu, au fost framantati. I-ai uitat pe prietenul meu Van Gogh si pe prietenul sau Gaugain. Cred ca nicio persoana cu o viata regulata si liniste la mansarda nu poate crea spectaculos. Asta nu inseamna ca orice perosna cu probleme poate crea arta, ca mai e nevoie si de munca si talent. Parerea mea…am scris repede , cat nu erai atent 🙂

Comenteaza acum cat nu's atent

